Affärssystem VVS - Utvecklat för VVS-branschen

Många av våra kunder finns inom VVS-branschen. Vi levererar färdiga prisinläsningsmallar för alla VVS-grossister med tillhörande rabattbrev. Allt för en snabb och komplett information om artiklar. Vi tillhandahåller inte bara priser och grossistkopplingar för VVS-branschen utan erbjuder också ett praktiskt branschutvecklat kalkylsystem med färdiga normsystem och recept. Vi har även ett långvarigt samarbete med branschorganisationen VVS Företagen.

Våra system för VVS-branschen:

Entré - Det kompletta branschsystemet
Passar de större entreprenad- och serviceföretagen

Entré Officetar hand om administrationen som det mindre hantverksföretaget inte har tid med. Entré Office är en webbaserad tjänst.

Läs mer om Entré VVS i vår produktfolder>>

 Rabattavtal finns för medlemmar i:

  • Bad & Värme
  • Comfort
  • EEL (Elkedjan, Elspar, Elon, Hemma, Hemexperten, Vitvarumäklarna)

 

Entré VVS - Det perfekta affärssystemet för VVS-branschen

Entré VVS är ett affärssystem speciellt framtaget för VVS-branschen. Det innebär att alla moduler och funktioner har anpassats i enlighet med de specifika branschkraven. Som företag har man stor hjälp av ett anpassat affärssystem, vilket är en av anledningarna till att vi har så många kunder hos VVS-företagen. En annan är naturligtvis att systemet är så anpassningsbart, samt att det samlar alla aspekter av att driva företag inom VVS på en och samma plats.

Anpassa systemet efter företaget

Entré är uppbyggt av moduler som är helt och hållet integrerade med varandra och uppdateras i realtid. När en arbetsorder läggs in, eller en artikel börjar ta slut i lagret, vet hela systemet om det och uppdateras i enlighet med den nya informationen.

Kärnfunktionerna i Entré är arbetsorder och projekt i form av material och tid. Som projektledare har du hela tiden överblick över de olika projekten och kan se var fokus behöver läggas för tillfället. När en montör är klar med ett arbete visar han det med ett knapptryck och i nästa sekund är du redo att skicka faktura till kund. 

Branschanpassade funktioner

Entré VVS är skapat för och i samarbete med VVS-branschen. Vi samarbetar med samtliga grossister i branschen vad gäller artikellistor, EDI-fakturor och lagersaldon och kan hela tiden ge dig uppdaterad information om tillgänglighet och bästa pris. Som medlem i en branschorganisation kan du dessutom få rabatt på systemet, hör av dig till en säljare om du vill veta mer. 

Exempel på funktioner i Entré VVS är: 

  • Projektstyrning med budget och prognos
  • Arbetsorderhantering
  • Fakturering
  • Reskontror
  • Anläggningsregister
  • ÄTA-hantering
  • Lagerhantering
  • Lönehantering med fullt branschstöd
  • VVS-kalkyl

samt en rad andra funktioner som läggs till eller tas bort efter behov.

Kontakta en säljare för att boka en demo  >>

Kompletta EDI-lösningar spar tid och miljö

EDI, elektroniska dokument, är en modern lösning som både är bra för arbetsflödet och för miljön. Entré stöder alla digitala flöden som gäller kund och leverantör. Till kunder som kommuner, landsting och större företag som Skanska och PEAB skapar Entré automatiskt EDI-fakturor och när det gäller leverantörer så stöder systemet fakturor, följesedlar och beställningar.

EDI sparar mycket administrativ tid för företaget, som slipper pappershantering och att information måste matas in på flera ställen. En EDI-faktura som kommer in registreras automatiskt och syns direkt i systemet.

Registrera endast en gång och undvik dubbelarbete 

Genom att alla moduler är integrerade med varandra behöver ni aldrig oroa er för att information registreras dubbelt. När en montör gör en tidsregistrering beräknas dennes exakta lönekostnader samt utfall i projektet. I varje givet ögonblick har du som projektledare full tillgång till färska uppgifter och hur de olika projekten fortlöper arbetsmässigt och ekonomiskt. Fullt stöd ges även för ÄTA-hantering, det vill säga när ändringar i projektet behöver ske på kundens eller företagets initiativ. 

Mobila lösningar ökar flexibiliteten

Med Entré Portal, den mobila lösningen för Entré, hanteras arbetsordern direkt ute på arbetsplatsen i mobilen eller surfplattan. Montören kan med några tryck registrera tid, beställa material, ta bilder för dokumentation och utföra egenkontroller. Hela tiden ser du som arbetsledare vad som händer ute på de olika uppdragen och får en överblick över in- och utflöde av timmar, fakturor, lönekostnader och material. Här sparas mycket tid inte minst för montören, som kan tillbringa mer tid ute hos kund och mindre tid vid datorn för administrativa uppgifter.

Installera i befintlig servermiljö eller använd som molntjänst

Entré VVS kan installeras i er befintliga servermiljö på kontoret eller levereras som en molntjänst, där vi tar ansvar för backupen och alla uppdateringar. För mindre företag finns webbtjänsten Entré Office, som innehåller de viktigaste funktionerna för att driva ett mindre företag inom VVS, som tidsregistrering, orderhantering och mycket annat.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Hantverksdatas nyhetsbrev tar upp trender inom affärssystem och de olika hantverksbranscherna, mässor och seminarier där ni kan möta oss samt det senaste kring företagets produkter. Anmäl dig så får du koll på det senaste! 

Hantverksdata.se använder cookies för att förbättra upplevelsen av webbplatsen.

Jag accepterar