Leverantör

Leverantörsreskontran är integrerad med övriga Entrésystemet vilket förenklar mycket av bokföringen. Registreringen innehåller funktioner för periodisering, kontering på objekt, projekt och resultatenhet samt attest.

För att underlätta registreringen kan inläsning ske via EDI och/eller skannade och tolkade fakturor. Använder du Beställningar/Lager i Entré kan du, via leverantörsfakturan, sköta avprickningen mot inleveranser till lager.

Betalningsrutinen är snabb och enkel där du väljer olika betalningssätt, som t.ex. plusgiro eller bankgirobetalning. Rapporterna visar betalningsprognos per dag, saldolistor, journaler, statistik m.m. 

Skanna leverantörsfakturor, slipp pappershantering!

Skanning av leverantörsfakturor gör det möjligt att på ett enkelt sätt få fakturainformationen tolkad och leverad på fil som du sedan enkelt läser in i leverantörsreskontran i Entré. Med ett knapptryck har du en färdigkonterad faktura med tillhörande bild (av fakturan och ev. bilagor) i reskontran. Du slipper skicka runt original fakturan eller en kopia för attest. Attest och betalningsrutinen sköts direkt i systemet.

Fördelar:

  • Billigt jämfört med tiden som går åt för att sprätta kuvert, registrera fakturan, attesthantering och slutligen arkivering
  • Fakturan med bild är alltid tillgänglig i reskontran – Du slipper leta i pärmar
  • Originalet kommer inte bort – Minimerar risken för krav/inkasso

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Hantverksdatas nyhetsbrev tar upp trender inom affärssystem och de olika hantverksbranscherna, mässor och seminarier där ni kan möta oss samt det senaste kring företagets produkter. Anmäl dig så får du koll på det senaste! 

Hantverksdata.se använder cookies för att förbättra upplevelsen av webbplatsen.

Jag accepterar