Offerthantering på webben – Enkelt att skapa offert

Offerthantering är tillgänglig i Arbetsledarlicensen – utan extra kostnad eller installation.

Funktionen bygger på att arbetsledaren enkelt kan skapa en offert med anbudspris,
arbetskostnad för ROT beräkning samt beskrivning av anbudet och möjlighet att bilägga dokument som specifikationer, bilder, ritningar m.m.

Anbudet skickas direkt via mejl och kan då öppnas på en smartphone eller webbläsare. Kunden kan gå igenom detta och kommunicera med arbetsledare via interna meddelanden som sparas och loggas. De kan också acceptera anbudet via BankID.

 

Vill du veta mer om offerthantering?

Kontakta oss via formuläret nedan så återkommer vi till dig så snart vi kan.

Formulär:

Mer Info om smart offerthantering

Skapa offert


Du utgår från Offertlistan, där du kan se alla dina aktuella offerter och deras status. För att skapa en ny offert klickar du på knappen Lägg till. Välj sedan om du vill skapa en offert åt en ny eller en befintlig kund, ange en rubrik och klicka på Spara.

Redigera offert


Under offerthantering får du en överblick över offerten och kan fylla i information som anbudssumma, specificera arbetskostnaden och ange leveransdatum och leveransadress. Du kan också bifoga bilder och dokument till offerten, som ritningar, villkor och så vidare.

Skicka offert


När du klickar på skicka får du upp en mejlmall där offerten är bifogad. Sedan kan kunden, på sin mobiltelefon eller dator, öppna offerten via en länk i mejlet, granska den och välja att avslå eller acceptera.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Hantverksdatas nyhetsbrev tar upp trender inom affärssystem och de olika hantverksbranscherna, mässor och seminarier där ni kan möta oss samt det senaste kring företagets produkter. Anmäl dig så får du koll på det senaste! 

Hantverksdata.se använder cookies för att förbättra upplevelsen av webbplatsen.

Jag accepterar