Smidigt affärssystem för lagerhantering

Med Hantverksdatas lagerhantering kan du enkelt och smidigt optimera din lagerhantering. 

Att ha koll på lagret är en del av den dagliga rutinen på ett hantverksföretag. Med all information samlad på ett ställe blir lagerhanteringen lättare och smidigare för företaget, oavsett bransch.

Att i realtid ha koll på lagersaldo och beställningar gör att både du och kunden har koll på vad som finns tillgängligt, vad som är bristvaror och när dessa kan beräknas komma in. Systemet är dessutom späckat med tilläggsfunktioner som EDI-stöd, avstämningar och mycket annat.

 

Inköpsorder

I inköpsordern kan material registreras automatiskt utifrån en kundorder, bristvaror, beställningspunkt mm. Hantverkare eller installatörer ute i fält kan lägga in beställningar på material, som direkt läggs till i en inköpsorder. Man kan också koppla en inköpsorder direkt till en kundorder, så att beställt material uppdaterar kundordern.

Läs mer om vår inköpsportal här.

 

Materialplanering

I materialplaneringen kan systemet skapa egna inköpsordrar utifrån parametrar som du själv enkelt ställer in; bästa möjliga pris, särskild leverantör och så vidare. Du kan också skapa inköpsorder manuellt efter t ex en inventering. När det börjar bli brist på en vara ser systemet det och kan automatiskt skapa en order, eller uppmärksamma dig på vad som behöver handlas in.

Artiklarna som väljs är exempelvis alla artiklar som har brist i lager eller så kan man välja alla artiklar från en specifik order.

När leveranserna kommer in skriver systemet automatiskt ut etiketter med t ex pris eller hyllkantsmärkning. Varorna lagerförs i journalen och prickas av.

 

KONTAKTA EN SÄLJARE

LÄS MER OM VÅRA PRODUKTER HÄR

LÄS MER OM VILKA LÖSNINGAR VI KAN HJÄLPA DIG MED

 

EDI

Hela flödet från beställning hos grossist till orderbekräftelse, följesedel och faktura kan du få digitalt via EDI.

Läs mer om våra lösningar med EDI här.

 

Inventering med artikelskanning

Inventeringen sker i tre steg, steg ett är att du skapar en inventeringslista t ex per lagerkod. Därefter matas det inventerade saldot in antingen manuellt eller via handterminal och lagersaldot uppdateras. Vid uppdatering av lagersaldot kan du skriva ut en differenslista. Med Artikelskanning kan du inventera via din smartphone.

Läs mer om våra skanninglösningar här.

ÄR DU INTRESSERAD AV VÅR LAGERHANTERING ELLER ANDRA LÖSNINGAR?

Fyll i formuläret så hör vi av oss till dig så snart som möjligt. 

Kontakta mig