EDI

(EDI - Electronic Data Interchange)

Idag tittar fler och fler företag på att effektivisera sina administrativa rutiner gällande arbetsorder och projekt. Ett av problemen är att man inte vet vilka grossister som har det bästa netto-netto priset samt vilken lagersituation de har gällande mitt aktuella materialbehov. Ett annat problem kan vara att det tar alltför lång tid att hålla reda på vem och när, någon har beställt vad, på företaget.  Detta finns det nu en lösning på i Entré!

EDI Centralen

EDI Centralen är en central växel för alla inkommande digitala leverantörsfakturor till Entré. EDI Centralen säkerställer att samtliga mallar alltid är rätt konfigurerade till respektive leverantör vilket innebär att användaren inte behöver hantera eventuella ändringar och tillägg från leverantörerna, det görs centralt. Idag finns redan de flesta grossisters EDI mallar inom EL, VVS och Måleri i EDI Centralen och det adderas fler leverantörer varje månad. EDI Centralen hanterar en mängd olika typer av format så som XML, EDI-Fact m.fl.

InExchange integrerat med Entré

Du kan enkelt skicka EDI fakturor till dina kunder direkt från Entré. Vi har integrerat Entré med InExchange. Det innebär att du får tillgång till en stor mängd mottagare via deras EDI-växel. Några exempel är Skanska, PEAB, kommuner, landsting och statliga verk. Kontakta vår säljavdelning för information om aktuella mottagare via InExchange.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Hantverksdatas nyhetsbrev tar upp trender inom affärssystem och de olika hantverksbranscherna, mässor och seminarier där ni kan möta oss samt det senaste kring företagets produkter. Anmäl dig så får du koll på det senaste! 

Hantverksdata.se använder cookies för att förbättra upplevelsen av webbplatsen.

Jag accepterar