Affärssystem Lager

Entré Beställningar/Lager är ett affärssystem som hanterar de lagerrutiner du behöver för att underhålla ditt lager på ett enkelt sätt.

I inköpsordern kan material registreras automatiskt utifrån en kundorder, bristvaror, beställningspunkt mm. Används modulen materialplanering kan beställningar skapas automatiskt till grossist med olika urval som t.ex. pris, tillgänglighet m.m. Inleveranserna är snabba och enkla med automatiska etikettutskrifter för inkommande varor.

Inventeringen sker i tre steg, steg ett är att du skapar en inventeringslista t.ex. per lagerkod. Därefter matas det inventerade saldot in antingen manuellt eller via handterminal och lagersaldot uppdateras. Vid uppdatering av lagersaldot kan du skriva ut en differenslista.

Smidig lagerhantering för företag

Att ha koll på lagret är en del av den dagliga rutinen på ett hantverksföretag. Med hjälp av Entré Beställningar/Lager gör du lagerhanteringen till en integrerad del av företagets affärssystem. Likt Entré i stort är Beställningar/Lager uppdelad i moduler, varav vissa är permanent integrerade och andra kan läggas till eller tas bort efter behov.

Kontakta en av våra kunniga säljare >>

Inköpsorder håller koll på bristvaror

Med hjälp av modulerna hanterar du de rutiner som behövs för att sköta lagerhanteringen på ett smidigt sätt. Med modulen Materialplanering kan systemet till exempel skapa egna inköpsordrar utifrån parametrar som du själv enkelt ställer in; som till exempel bästa möjliga pris, särskild leverantör och så vidare. Du kan också skapa inköpsorder manuellt efter till exempel en inventering. När det börjar bli brist på en vara ser systemet det och kan automatiskt skapa en order, eller uppmärksamma dig på vad som behöver handlas in. När leveranserna kommer in skriver systemet automatiskt ut etiketter med till exempel pris eller hyllkantsmärkning. Varorna lagerförs i journalen och prickas av.

Multifunktionellt och smidigt

Entré Beställningar/Lager gör det enkelt att hålla reda på lagret. Systemet kan utökas med flera tilläggsmoduler, som till exempel Inventering, ovan nämnda Materialplanering samt Artikelstruktur,  där flera artiklar kan räknas samman eller var för sig utifrån dina önskemål. Med tilläggsmodulen handterminal får du stöd för att enkelt göra inventeringar med handterminalen och få direkt uppdatering i systemet.

Entré är skapat med användaren i fokus. Det är ett lättöverskådligt system som samtidigt har ett stort djup. För att till fullo utnyttja alla funktioner och fördelar med Entré rekommenderar vi en grundkurs i alla  funktioner, men det går ändå att själv komma igång och lära sig eftersom alla instruktioner och manualer finns inbyggda i programmet.

Det bästa affärssystemet för lagerhantering

Med all information samlad på ett ställe blir lagerhanteringen lättare och smidigare för företaget, oavsett bransch. Att i realtid ha koll på lagersaldo och beställningar gör att både ni och kunden har koll på vad som finns tillgängligt, vad som är bristvaror och när dessa kan beräknas komma in. Systemet är dessutom späckat med tilläggsfunktioner som EDI-stöd, avstämningar och mycket annat. Entré är ett komplett affärssystem för lager och en stor hjälp för alla typer av företag inom service och hantverk.

Hantera dagliga lagerrutiner med vårt affärssystem 

Vårt affärssystem Entré har över 35 000 användare uppdelat på fler än 4000 företag. Våra kunder är tydliga med vad de uppskattar mest med systemet: Överblicken man får över hela företagets verksamhet och ekonomi. Eftersom Entré är ett modulbaserat affärssystem där alla delar interagerar med varandra och uppdateras i realtid, behöver data aldrig registreras två gånger. När någonting förs in i systemet uppdateras alla delar direkt och ingen mer administration behövs.

Detta gör Entré till det perfekta verktyget även för lagerhantering. Med Entré Beställningar/Lager ges total kontroll över varuflödet in och ut från lagret och inköpsordrar, leveranser och inventering går smidigt och snabbt.

För lager inom alla affärsområden

Oavsett bransch är Entré ett smidigt och lättanvänt verktyg för att underhålla ett lager. Programmet håller reda på kundordrar och kan automatiskt skapa inköpsordrar på varor som behöver beställas in. Som användare kan du ställa in om du vill att systemet ska hitta bästa pris, jämföra mellan flera leverantörer, kolla lagersaldo hos leverantör och så vidare.

Som lageransvarig står du via systemet i ständig förbindelse med övriga delar av företaget, vilket avsevärt underlättar kommunikationen både inom firman och gentemot kund. Mobila lösningar tillåter för hantverkare eller installatörer ute i fält att lägga in beställningar på material, som direkt läggs till i en inköpsorder.

Håll koll på lagret oavsett antal projekt

Ett företag som har många bollar i luften behöver en strukturerad och smidig lagerhantering. Entré Beställningar/Lager erbjuder just detta. Fokus har vid utvecklingen av systemet legat på smidighet och översikt. Det gör det lätt att använda systemet, samtidigt som det finns stora möjligheter att fördjupa sig i de finare detaljerna och funktionerna som finns integrerade. När ditt företag börjar använda sig av Entré rekommenderar vi därför en grundutbildning i systemet för de anställda, något som ger de kunskaper som behövs för att kunna utnyttja systemet till dess fulla potential.

 

 

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Hantverksdatas nyhetsbrev tar upp trender inom affärssystem och de olika hantverksbranscherna, mässor och seminarier där ni kan möta oss samt det senaste kring företagets produkter. Anmäl dig så får du koll på det senaste! 

Hantverksdata.se använder cookies för att förbättra upplevelsen av webbplatsen.

Jag accepterar