EDI-följesedel för den smarta hantverkaren

I dagens digitala samhälle är det viktigt att ha ett väl fungerande EDI-system till ditt affärssystem. Det är ett enkelt sätt för dig att kapa både kostnader och spara tid.

EDI (Electronic Data Interchange) är ett helt elektroniskt format som ersätter fysiska hanteringen av papper och dokument för företag. En stor fördel med att jobba med EDI är att det är lätthanterligt och kan skapas och skickas med bara ett klick. Det är även väldigt miljövänligt och kräver väldigt lite manuell hantering. Felen blir minimala och i många fall försvinner de helt. Du fakturerar snabbare, och du ser uppdateringen i ordern direkt.

 

Ladda ner vårt informativa dokument om EDI-följesedel här >

 

Alla tre tillsammans_2.png

 

Materialet som montören hämtar hos grossisten hamnar direkt och elektroniskt som orderrader i ditt system. Det enda du behöver göra är att kontrollera så att uppgifterna stämmer på de följesedlar du får in. Den digitala EDI-hanteringen kommer även att göra att du får rätt pris i artikelhanteringen. Ordern är då även kundprissatt, helt enligt den prislista som kunden ska ha.

Lätt att fakturera och rätt priser in i ditt system helt enkelt.

 

Flödet hos Hantverksdata:

 

Skapa arbetsordern i systemet

  • Du skapar en kundorder i systemet, och får där ett ordernummer
    tilldelat.

Hämta material hos grossist

  • Montören hämtar materialet hos grossisten. Där anger montören ordernumret i kassan. På så sätt skapas EDI-följesedeln.

Systemet uppdateras direkt

  • Nu kan du se din order hamna automatiskt på din order som en orderrad. Där ser du pris och all den datan du behöver.

Färdigt att fakturera!

  • Nu kan du fakturera enkelt, och du kan vara säker på att alla priser är korrekta!

 

 

Vill du veta mer om EDI-följesedel? Vi hjälper dig gärna!

Fyll i formuläret så hör vi av oss till dig så snart vi kan. 

Är du kund hos Hantverksdata idag?
Kontakta mig