Systemadministratör | HVD Group
Hantverksdatakoncernen, HVD Group, har över 260 anställda, omsätter närmare 400 MSEK och har mer än 50 års erfarenhet inom entreprenad- och serviceindustrin. Hantverksdata koncernen har företag i både Sverige, Finland, Norge, Danmark och Tyskland. Företaget är marknadsledande i Norden med sina webbaserade moduluppbyggda system. Totalt har Hantverksdata cirka 10 000 kunder och cirka 100 000 användare inom de olika branscherna. Hantverksdatas lösningar och system utvecklas av hantverkare för hantverkare.
Rollen
Vi söker just nu en erfaren Systemadministratör till vårt infrastrukturteam i Stockholm. Rollen är en bred roll som innebär en utmanande och omväxlande vardag där du får ett stort eget ansvar och arbeta både med klienter och servrar. Du kommer att tillhöra ett kompetent IT team som gemensamt ansvarar för hela vår infrastruktur. Teamet jobbar med både drift, nyutveckling och migrationer.
Du kommer:
- hjälpa till att standardisera, automatisera och vara stöd till dina kollegor.
- säkerställa att infrastruktur och programvara hålls uppdaterad på såväl klienter som servrar
- analysera, justera planera prestanda i produktions och testmiljöer
- bevaka larm och loggar
- hantera säkerhet och behörighet på hela vår infrastruktur
- testa, verifiera samt säkerställa backuper av servrar
- automatisera och effektivisera processer
- analysera och säkerställa påverkan på infrastrukturen före och efter förändringsarbetet
Vi arbetar med modern teknologi både on-prem och i cloud.
Vi söker dig som:
- Erfarenhet att drift och förvaltning av infrastruktur med krav på hög tillgänglighet
- Erfarenhet av Windows server, Active directory samt automatisering av klienter.
- Erfarenhet av PowerShell
- Besitter ett stort personligt driv att utveckla både dig själv och verksamheten
- Kan uttrycka sig väl på både svenska och engelska
Det är meriterande om du även har erfarenhet av:
- Generell IT-säkerhet
- Azure
- Office 365
- Intune
- DevOps eller CloudOps
Du erbjuds en flexibel arbetsplats där du själv planerar ditt arbete. Dina arbetsuppgifter innefattar att kunna planera, prioritera och leda projekt för nya och befintliga kunder samt att utbilda våra kunder i vårt affärssystem. Du kommer även att underhålla kundkontakten och bidra med stöd genom möten både hos kund och på distans.
Utöver det så erbjuder vi dig härliga arbetskamrater och en företagskultur som skapar en känsla av tillhörighet och tillit.
Skicka CV och personligt brev till oss.
Ansök här >